Wednesday, 27 November 2013

Sebarkan Cinta-MU



''Cinta Allah cinta Agung...Dia memberitahu kita beberapa rahsia untuk merebut cinta-Nya''

Orang yang saling berkasih sayang kerana Aku berhak mendapat kasih sayang-Ku,
Orang yang saling berhubung silaturahim kerana Aku juga berhak mendapat kasih sayang-Ku,
Orang yang saling menasihati kerana Aku,
Orang yang saling menziarahi kerana Aku,
Orang yang saling berkorban berbelanja antara satu sama lain kerana Aku, semuanya berhak mendapat kasih sayang-Ku...

"Sesungguhnya orang yg saling berkasih sayang kerana Aku di atas singgahsana daripada cahaya, para Nabi, siddiqin dan para syuhada pun rasa terkilan dengan kedudukan itu.."


Petikan dari novel ''Sebarkan Cinta-Mu (Fatimah Syarha)''


Syahdu rasanya bila membaca petikan di atas...terasa betapa diri amat dihargai & disayangi olehNYA.
Amat mudah jalan yang ditunjukkan...dan kita semua memang sebenarnya mampu untuk berbuat demikian...
Apabila kita kasih suami/anak/saudara/sahabat keranaNYA...lihatlah berapa banyak kasih sayang yang akan kita dapat dariNYA...Allahuakbar
Tetapi kenapa ramai diantara kita xmahu mendapatkan kasih sayang tu...masih bergaduh, bersangka buruk, saling memutuskan silaturrahim antara kita semua...semoga kita semua dapat kembali merasai nikmat dikasihi olehNYA...

''Ya Allah...mereka yang ku kasih''

''Ya Rahman, Ya Rahim....dengan Kekuasaan & Kebesaranmu...jadikanlah aku hambamu yang pengasih & penyayang kepada anak-anakku, tidak menyakiti amanahmu dengan kata-kata keji, berlapang dada & besar kesabaran dalam menjalankan amanatmu...Ya Allah...dengan Kelembutan & Kehalusanmu...jadikanlah aku hambamu yang sentiasa setia mengasihi suamiku, berlemah lembut dalam bicara & perbuatan...Ya Allah...jadikanlah juga aku hambamu yang disenangi oleh saudara & sahabat yang lain, menegur dan berbincang dengan hikmah. Saksikanlah Ya Allah, aku menyayangi mereka supaya Engkau kasih & sayang kepadaku...kerana hanya itu yang aku harapkan Ya Allah''

Saturday, 23 November 2013

Cerita sesudah hujan...

Hihihihi....org tanam bunga kita pun nak tanam bunga jugak...tp mslhnya main ambik aje benih yg ade kat umah mak...namanya xtau pun...bila org tanya dah xtau nak jawab ape...sape yg blh tolong bg tau kat ibu ape nama bunga2 ni...heheheh...









Haaa...sape tau nama bunga2 ni...ibu just bg tau bunga liar aje...xde nama...huhuuhuh..

Friday, 22 November 2013

Weekend yg mendung...tp hati berbunga

Sayuran sedia ada...alhamdulillah semakin bertambah baik dr sebelum ni...sihat2 n produktif semuanya...rezeki musim dingin n mendung loni...:)
Walau xbanyak...cukup tuk kepuasan diri sendiri n rakyat jelata sekalian...heheheheh

rajin berbunga...



pokok mcm dh layu...tp rajin berbakti lg...syukur


xsabar nak petik bayam ni...geram tgk daun gebunya

sekali pandang...cam daun sireh pun ade jugak...

Bumi Lagenda Mahsuri: Part II

Penat2 berjalan n main2 kat Oriental Village...kami pun menghala ke Pantai Cenang tuk rest n mandi manda...sebelum tu singgah makan jap kat 'Restoran Haji Jelani'...banyak pilihan lauk pauk...tp ibu & abah ambik nasi putih (2) + kerabu perut + sotong goreng kunyit + ikan masak asam + sambal + sup bebola ayam + sayur petola + air laici + teh 'o' ais...teka berapa ringgit semua...hahahha...oklah jugak RM 27.00...





Dah siap menjamu selera semua...trus p 'Coco Valley' n pusing2 jap kat situ...anak2 sempat membuat pilihan beg masing2...hai...jenuh jugaklah nak memilihnya...memandangkan hari panas terik...nak terjun laut pun hangat lagi...abah ajak pusing2 dulu tengok tempat menarik yg lain...so smplah kami ke 'Muzium Kraf'...banyak benda kita boleh tgk kat situ...masuk pun percuma shj...















Dah penat jalan2 kat muzium...hari masih lagi panas terik...kami singgah di 'Pantai Pasir Hitam'...sempat makan laksa kat situ plak...memang kekenyangan & laksa dia memang sedap...kena plak air laicikang time panas2 terik tu...memang berbaloi2...kat sini ade dijual cenderahati n ikan bilis langkawi...xdelah mahal sangat ikan bilis langkawi kat sini...tp ibu xbeli pun...just tgk2 aje...






Ok...cuaca dah elok...jom p jimba2 di Pantai Cenang...tp sejujurnya, ibu lagi syok pantai di Pulau Pangkor...sangat2 berbeza...air di cenang dah xsecantik dulu...untuk yg minat aktiviti pantai...baik pilih Pulau Pangkor...memang xmenyesal...














Selesai lawatan hari pertama...phuhhhhhh...penat xterhingga...malam tidur xjaga dah...terbaik...anak2 semua pun behave elok...thanks anak2...sayang kamu...:)