Saturday, 13 April 2013

My Edible Garden: Update serangan ulat

tengok tajuk entry ni...agak creepy...hahahhaha...tp sebenarnya bukan ulat ape pun..n serangan ni bukan kat taman ibu pun...serangan ni berlaku kat taman jiran kami...habis semua pokok bunga kemunting cina kat taman dia diranapkan oleh 'ulat-ulat' ni....semuanya lemak berkrim...bak kata encik hubby...hijau gedempol gedempol...
alisha ngan afrina siap mintak nak bela...kot2 nanti boleh jadi butterfly katanya...emmm....terpikir jugak...ntah-ntah ini ulat yg akan jadi butterfly tu tak...dulu tgk lam buku sains aje...xpernah tgk real...xpasti plak...jom kita tgk ulat yg sihat2 ini....

hijau comel warna dia...gebu...

bukti...habis daun pokok kemunting cina ni...

tgk muncung dia keluar...panjang jugak...huuuuuuu

anak beranak dia tgh lepak beristirehat lepas kekenyangan santap...

4 comments:

  1. huyooo memang dempol2...kenyang sudah...mcm alien pulak tgk gambar last tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah...seramkan tgk matanya tu...

      Delete
  2. ju sekali tgk mcm lambang tengkorak kan muke dia..first time tgk dekat, scary jgkla...takut wase..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah...mula2 tgk tu hijau comel je...lps tu bila tgk betul2...huhuhuhuuuuuuuuu...menakutkan jugak...tp itulah ciptaan Allah Maha Besar...buruk pun tetap ade fungsi & peranan tersendiri...:0

      Delete