Friday, 20 September 2013

Buah Jentik2




'Buah Jentik-Jentik'

Siapa pernah makan buah ni...haaa kalu nak tahu ni lah buah jentik-jentik...namanya secomel rupa buahnya...dan ini lah jugak pertama kali ibu jumpa n makan buah ni...
masa duk ganu n kelate xpernah jumpa buah ni...mai duk alor setar ni br jumpa buah ni...

rasa dia masam manis, n rupa dia seakan buah rambai tapi isinya oren...cara nak kupas dia yg unik hanya perlu jentik aje, kulitnya akan terpisah...hmmm...menurut cakap member officemate...buah ni bermusim jugak mcm rambai...so kalu nak makan lg kena tunggu musim akan datang plak...


isinya seakan rambai n berwarna oren...rasa masam manis

4 comments:

  1. salam ct..memang tak pernah jumpa dgn buah ni...ingatkan bunga skali pandang

    ReplyDelete
    Replies
    1. siti pun nilah baru jumpa...sedap jugak buah dia...tp kecik2 je buah dia...

      Delete
  2. Assalammualaikum,kalau ada stok,tolong habag mai,saya bank-in duit,lepaih tu tolong pos,tak banyak,sekilo pun cukup lah,dah lam betui tak makan buah jentik ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam...maaflah saudara yusoff...dah xde dh...diluar musim...jln2 ke pasar2 dh xde org jual buah jentik2 ni

      Delete