Sunday 18 November 2012

[ Save GAZA, Save PALESTIN ]

Sejak berhari lepas, cerita serta berita mengenai serangan keatas tanah suci palestin dilaporkan tidak putus2. Terbaru dilaporkan mangsa serangan keganasan rejim zionis telah meragut nyawa kanak2 berusia 8 tahun. Manakala sudah tidak terhitung lagi tangisan berdarah dibumi palestin ini. Kekejaman israel makin menjadi2 dan bedilan2 bom terus menghujani tanpa henti.
Apalah yg terdaya untuk aku lakukan untuk saudaraku disana....bagaimana harusku bantu...air mata menitis laju saat melihat kekentalan jiwa saudara-saudara disana mempertahankan  maruah agama serta bumi suci mereka. Mata melihat, telingaku mendengar, hati ku merintih kepedihan...namun kepedihannya yg nyata hanyamu yg lebih tahu, sungguh berat ujian yg ditanggung olehmu wahai saudaraku...
Bersama kite selidiki sejarah bumi palestin yg menjadi rebutan bangsa yahudi terkutuk ini...

Mengapakah bumi palestin ini menjadi rebutan bangsa yahudi?
Bumi palestin merupakan tanah yg ietimewa, kerana:  
- bagi umat Islam, diatas tanah inilah terbinanya Masjidil Aqsa, masjid ke-3 paling mulia di dunia selepas Masjidil Haram & Masjid Nabawi.
- bagi penganut Yahudi pula, tanah tersebut merupakan ''Tanah yg Dijanjikan Tuhan'' kepada mereka. Disitulah mereka berasal (Bani Israel), dan disitu terletaknya Bukit Zion (diselatan baitul maqdis dan pernah menjadi tempat pemerintahan raja & nabi org yahudi iaitu Nabi Daud a.s serta dianggap suci, dan dari itu jugalah timbulnya perkataan ''Zionisme'' iaitu gerakan anti islam). Disitu juga terletaknya kuil suci merela ''Temple of Solomon''.
- tidak ketinggalan bagi pengikut Kristian, ''Temple of Nazareth'' yg terletak ditanah palestin adlh tempat kelahiran Nabi Isa a.s dan disitu jugalah Nabi Isa disalibkan (mengikut kepercayan mereka).

Faktor2 inilah yg menjadikan bumi palestin begitu menjadi rebutan. Dan kerana ini jugalah pertumpahan darah tidak pernah berhenti dibumi bertuah ini...

''Dan sungguh telah Kami tulis di dalam Zabur sesudah (Kami tulis dalam) az-Zikr (Lawh Mahfuz), bahawasanya bumi ini dipusakai hamba-hamba Ku yang soleh''
(Al-Anbiya':102)
 [perkataan bumi dlm ayat merujuk pada bumi palestin]

Marilah kita sama2 memanjatkan doa kepada saudara2 kita dibumi palestin, semoga binasalah dan lenyapkanlah rejim zionisini dr bumi Allah ini. Semoga sejarah keruntuhan bangsa yahudi ini akan berulang lg...seperti yg terdapat dalam catatan sejarah tentang keruntuhan bangsa ini sebelumnya (sebanyak 2 kali)

- Hukuman 1: Bala tentera dibawah perintah Nebuchadnezzar dari Babylon (kini Iraq) telah datang menyerang Jerusalem pada 587 sebelum Masihi. Bangsa Yahudi telah dibunuh, kota mereka telah dihancurkan, tempat beribadat mereka (termasuk Masjid yg telah dibina oleh Nabi Sulaiman A.S) telah dirobohkan. Manakala yg masih hidup telah dibawa pulang ke Babylon utk dijadikan hamba-hamba abdi.
- Hukuman 2: Bala tentera Rom dibawah perintah General Titus telah sekali lagi menghancurkan kota Jerusalem pada 70 selepas Masihi. Kehancuran kali ini lebih dahsyat dan parah berbanding yg sebelumnya. Bangsa Yahudi yg masih hidup telah diusir keluar sama sekali dari kota Jerusalem.


Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israel dalam kitab itu, "Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakkan di muka bumi ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar." Maka apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) pertama dari kedua (kejahatan) itu, Kami datangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan yang besar, lalu mereka maharajalela di kampung-kampung, dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana. Kemudian Kami berikan kepadamu giliran untuk mengalahkan mereka kembali dan Kami membantumu dengan harta kekayaan dan anak-anak, dan Kami jadikan kamu kelompok yang lebih besar. Jika kamu berbuat baik bagi dirimu sendiri; dan jika kamu berbuat jahat, maka (kejahatan) itu bagi dirimu sendiri, dan apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) yang kedua, (Kami datangkan orang-orang lain) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan mereka masuk ke dalam masjid, sebagai mana musuh-musuhmu memasukinya pada kali pertama dan untuk membinasakan sehabis-habisnya apa saja yang mereka kuasai.
(Al-Isra':4-7)

No comments:

Post a Comment