Monday, 10 November 2014

Laman depan umah n ulaman kami

Ape tajuk entry ibu kali ni...haahhaha...xkisahla...janji nak hapdet skit laman sejemput kat depan umah ni hah...selagi xdiambil org...bolehla ibu menumpang bercucuk tanam ape yg patut....dah nama pun tanah rezab bahu jalan...

Daripada terbiar naik semak samun aje...baik kita manfaatkan ye idok....ade jugak hasil2 yg boleh dikongsi ngan jiran2...memang berbaloi...jiran sebelah tanam pisang, labu manis, pokok janggus ataupun pucuk tere...kiranya jiran pun sporting pakat tanam2 n tukar2 ulam...yg paling penting jimat belanja n suami hepi...hahahahahahah...

Jom tgk ape ulam yg  ade kat umah ni...


kalu ade yg sempat masak...alhamdulillah

kadang xsempat tgg masak...yg ni pun dah boleh ambik buat ulam cicah budu

xpayah beli pucuk ubi dah...siap2 tanam...pucuk ubi ni memang khas tuk makan pucuk dia...batangnya putih

ulam raja ibu dah jadi juara dh pun...naik meninggi xnak kalah ngan pokok ubi kayu

mcm2 ade...kuchai siap berbunga2...

haaaaa...yg ni kita close-up daun selom ibu...satu pot je pun tp berbaloi...yg pasu kat celah2 tu pudina n cekur

yg ni plak ibu baru semai...anak pokok cili solok...

jangan xtau...pucuk kari ni pun sedap dibuat ulam...dipercayai boleh jadi ubat kencing manis

2 comments:

  1. salams ct...terujanyaaaa byk ulaman:)

    ReplyDelete
  2. Tumpang seronok tengok byk herba dan tanaman

    ReplyDelete