Tuesday, 26 February 2013

''lagu kanak2 riang''

sejak bersekolah ni...banyak betul lagu2 yang kak alisha duk nyanyi...skali ngan adik afrina pun duk terikut2...
masalahnya butiran lirik lagu tu xberapa boleh tangkap sgt...coz penyanyinya nyanyi sekerat2 main sambung2...ibu pun xpaham...
tp yg paling peberet...lagu anak itik...cukup syok dia nyanyi siap ngan gaya semua...
antara lirk yg sempat ibu rakam & faham...


'anak itik suka mandi kolam'
'ada yang suka menyelam'
'mama tunggu berjam-jam'
'muka masam hatinya geram'
'apabila anak  itik balik ke rumah'
'mama marah & mama jentik'
'dia tunduk dia rasa sedih'
'dia lari terkedek-kedek'

video


satu lagi yg slalu duk nyanyi kat adik dia..lagu tepuk amai-amai version baru...rangkapnya dah diubah sedikit...lebih mendidik anak2 kita cinta Allah...


'tepuk amai-amai...belalang kupu-kupu'
'tepuk ramai-ramai...Allah kita satu'
'susu lemak manis...santan kelapa muda'
'adik jangan nangis...allah sayang kita semua'

dan lagi satu yg comei...

'satu satu...cinta pada Allah'
'dua dua...cinta Rasulullah'
'tiga tiga...cinta ibu bapa'
'123 jalan masuk syurga'

lagu terbaru yg ibu dengar kakak nyanyi...lagu rama2...sweeetttt lagunya....ni ibu 'google' versi penuh lagunya...panjang juga lagunya...patutlah kakak nyanyi sangkut2...

'dari ulat jadi kepompong'
'tidur nyenyak dalam kelongsong'
'cukup masa kelongsong pecah'
'pom! pom! jadilah rama2 yg indah'
'rama-rama terbang merata'
'hisap madu di kebun bunga'
'sungguh cantik aneka warna'
'tapi sayang hidup tak lama'
'begitulah hidup manusia'
'pada Allah kita berdoa'
'agar jadi insan mulia'
'tapi sayang hidup tak lama'

In Shaa Allah....ibu & abah sentiasa doa kakak akan cemerlang didunia & akhirat...membesar jadi anak serta insan yang mulia serta mampu memberi manfaat kepada insan yg lain....aminnnnn.
 

2 comments:

  1. bagus2 lagu2 tu semua..semuanye mendidik jiwe..lagu rama2 tu adiela dh belajar mase kat taska 2 tahun..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha...tiap2 hari balik school...ade aje lagu baru...mcm2 version...ibu pun xsempat digest...coz nyanyi sekerat2...hehehhe

      Delete