Saturday 31 May 2014

Gua Kelam...Tahun Melawat Perlis


Cite lama tp baru blh update...2 mgg sudah bwk anak2 p jalan 'Gua Kelam' kat Perlis....asalnya nak p kulim tp last minit abah tukar plan...jalan2 smpla kami ke gua kelam...tempatnya menarik jugak ade sungai blh mandi-manda n jalan masuk lam gua...tiket murah aje RM2 utk org dewasa n anak2 bwh umur free...

Kami xmandi...coz xbwk baju pun...so just pusing2 n bwk anak2 masuk gua...diorang xcited nak mandi...next time ye sayang...



Kami sampai sana dh dekat waktu tengah hari...org ramai duk berkelah...siap bakar2 ayam bagai...syok jugak...next time ye...kami just masuk jalan lam gua n duk rileks2 jap tgk org mandi manda...
Ade gerai jual minuman ringan bagi sape2 yg kehausan berjalan masuk gua...
Ni bergambar sebelum masuk lam gua...





Mcm ni rupanya lam gua...ini laluan yg ade lampu nmpk cerah sikit...ade laluan yg xde lampu bila dh smp tengah...so agak gelap jugak...ade sungai mengalir kat bawah...so blh bunyi air laju dgn kuat...
Walaupun laluannya berpagar...still kena pegang jugak anak2 kot2 la diorg terxcitedkan nanti terjatuh plak...




So...ini laluan kat luar gua...ade anak sungai...ramai org mandi coz airnya cetek...tempatnya redup n nyaman...







Dah penat jalan2...otw nak balik singgah makan kat gerai ni...masakan kampung mmg sedap...ade gulai rebung ngan perut lembu paberet ibu...alhamdulillah...




Sape2 singgah perlis blh p masuk gua kelam...sronok untuk riadah ngan pamili...

3 comments:

  1. Femes Perlis sekarang ni sempena Sukma...dan ramai juga dok sebut Pelam harumanis

    ReplyDelete
    Replies
    1. emmm...loni musim pelam harum manis perlis...sepanjang jln ade org duk jual

      Delete
  2. Wah saya dah lama tak jejak kaki ke Perlis sejak zaman budak-budak hingusan lagi.

    ReplyDelete